HTML

Civil pálya

Friss topikok

  • dokineni: Arra gondolt, hogy elevenségükben felérnek 5 lánnyal. Mi a francnak ezen megsértődni?! Frusztrált ... (2014.02.22. 12:37) HARRACH PÉTER MATEMATIKÁJA
  • seahawks: nyírő egy mocskos fasiszta volt, nem igaz magyar. (2012.05.31. 10:32) KÖVÉR LÁSZLÓ OLVAS
  • : @egyenlítő: Jajj, hát ez az, mint a fentebbijeimből is kitűnik, épp ezt nem értem én se ... ;) (2012.05.14. 16:23) A SZÉKHELYI ÜGY IGAZI TÉTJE
  • Éhes_ló: Ezek is eszkimók, vagy ufók itt: www.beol.hu/bekes/kek-hirek-bulvar/szokni-probalt-a-targyalasrol-... (2012.05.09. 22:47) JUHÁSZ OSZKÁR POLGÁRHÁBORÚJA
  • pocaklakó minimanó: @CREATOR: Nem kell letagadnod. Azt írsz, amit akarsz, én meg azt hiszek el belőle, amit akarok. ... (2012.03.18. 22:40) FÉKTELENÜL

JOGÁLLAM VAGY NEMZETÁLLAM?

2011.12.26. 19:18 Syllabux

Szó, ami szó, mozgalmas évvége van. A Fidesz eltökélten menetel a maga elé kitűzött irányba, és mindent egy lapra tesz fel: 2014-ben a győztes mindent visz, a veszteseknek nem marad semmilyen alternatíva. Már csak az a kérdés, ki győz, milyen eszközökkel, és mekkora ára lesz mindennek.

 

A tehetséges Orbán mítosza

A magyar politikai közgondolkozásban makacsul tartja magát az a nézet, hogy Orbán Viktor tehetséges politikus. Amennyiben ez alatt a hatalom megszerzésére és megtartására irányuló manővereket értjük, fölösleges vitatkozni a fenti állítással. Innen nézve Hitler vagy Sztálin tehetséges politikus, Al Capone pedig sikeres üzletember volt.

Ha viszont elfogadjuk, hogy a politika célja a súrlódásmentes társadalmi együttélés és az állampolgárok életszínvonalának emelkedése (magyarán: hogy minél többen, minél jobban éljenek), jóval bonyolultabb lesz a képlet. Ebben az esetben ugyanis a kölcsönös előnyök felismerése, és a konszenzusteremtés képessége kiemelt szerepet kap.

Orbán Viktor pályája egyetlen megfigyelésre épül: hogy a tehetséges és értelmes emberek kisebbségben vannak. 1990 és 1994 között e vezérelv eredményeként szorított ki minden gondolkozó embert a Fidesz vezetőségéből, és teremtette meg a maga bázisát. Az akkori liberális szavazótábor viszont nem díjazta a Fidesz átalakulását, ezért a párt a második parlamenti ciklusban áthúzódott a jobboldalra, ahol Orbán módszereit kevésbé finnyásan fogadták.

 

Merre tovább?

A szoclib koalíció kétharmados veresége lehetőséget teremtett Orbán számára, hogy lerakja az általa elképzelt Magyarország alapjait. A választások óta eltelt másfél évben kiderült, hogy az ellenzékben eltöltött nyolc év során a Fidesz csupán egyetlen téren dolgozta ki a hatalomátvételt követő teendőket: hogy hogyan terelheti saját hívei zsebébe a közpénzeket, és zárhat el onnan mindenki mást. Ismét előállt a magyar történelemből jól ismert helyzet: a közpénzek zöme egy szűk rétegnek jut, az adófizetők többsége legfeljebb a politikai elit kegyelméből élhet – és ez hosszabb távon óhatatlanul robbanáshoz vezet.

Magyarországon ma sincs piacgazdaság – nincs piaci verseny, itt a közpénzek tartják el a gazdasági élet szereplőit. Az állam hatalmának kiterjesztése a mindenkori kormány mozgásterének növelését jelenti, ami egyre távolabb löki az országot a piacgazdaságtól, az átláthatóságtól, és attól, hogy a közpénzeket az állampolgárok által megszavazott célokra költsék el.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nemzeti szabadságharc igazi tétje

Senkit se tévesszen meg a nemzeti együttműködés jelszava, ugyanis Orbán az ellenzéket nem érti a nemzet fogalmába. Számára a nemzet fogalma az a középosztály, amelyik „a hátán cipeli a gazdaságot”, csak éppen azokról feledkezik el, akik megtermelik az éves GDP-t.

Ezért fals a nemzeti szabadságharc jelszava, mert az csupán egy szűk csoport számára hozhat nagyobb mozgásteret: az egyéni szabadságjogokat ma egyedül az EU-tagságunk biztosítja. Az EU által megkövetelt szabályok – amelyek valójában a közpénzek átlátható elköltésére irányulnak – csupán a mindenkori kormány számára jelentenek kényszerzubbonyt. Ha Brüsszel akarata érvényesül, az átlagpolgárnak módja nyílik rá, hogy ellenőrizze, mire fordítják az általa befizetett adót, és jóval szélesebb egyéni szabadságjogokhoz jut, mint amit a nemzeti oldal biztosítani kíván a számára.

 

A jogállamot csak a jogállam mentheti meg

A Fidesz által kiépített rendszer nem hagy kiutat az ellenzéknek. Vagy összefognak, és az új választási rendszernek köszönhetően borítékolható kétharmados választási győzelmet követően kialakítják az összes szereplő számára teret adó jogállami kereteket, vagy elkerülhetetlen lesz a robbanás.

Nem mindegy, hogy a szabadság véres tüntetések után, az utcán, vagy a parlamenti munka, jogi eljárások eredményeként, és a szavazófülkékben születik meg. Az első esetben tovább folytatjuk a rakparttól Recskig, a Köztársaság tértől a 301-es parcelláig tartó ingajáratot.

Összezárt bennünket a történelem: balost, jobbost, rendpártit és liberálist, szlovákot, románt, svábot, szerbet, cigányt és zsidót. Ha ezt végre megértjük, és ahelyett, hogy el akarnánk taposni, megpróbáljuk elviselni egymást, és ki-ki végre a maga dolgával törődik, az is elképzelhető, hogy ez az évtized nem a szaarbaszökkenés időszaka lesz.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Fotó: Leni Riefenstahl)

297 komment · 4 trackback

Címkék: nemzet orbán fidesz eu jogállam szabadságharc

A bejegyzés trackback címe:

https://civilpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr303497349

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kormánynak mennie kell 2011.12.27. 09:52:00

Gyors leszek és egyszerű: ennek a kormánynak mennie kell. Nem kell aggódni, a Fidesz folytathatja, ha akarja, de valószínűleg már most elég kevesen vannak, akik szerint muszáj lenne ugyanúgy folytatniuk, mint eddig, erre akár egy népszavazást lehet épí...

Trackback: A Lázár, a Rogán, a Navracsics 2011.12.27. 00:21:06

Ezért a klipért tiltotta ki Kövér a Parlamentből az Index stábját, pedig szó sincs benne arról, hogy a képviselők mennek lopni. Igen, a párhuzam Dopeman mester munkásságával nem véletlen, őt a Bazmeg az Orbánt, bazmeg a kormányt kezdetű dala miatt tet...

Trackback: Orbán mögött meredező sztálinista zászlóerdő 2011.12.27. 00:20:15

Az Orbán háta mögött ágaskodó zászlóerdő egy bizarr tekintélynövelő, egy vizuális viagra, egy fallikus szimbólum, fenyegető erőfitogtatás, önbizalom-erősítő kapaszkodó. Gyaláz-e nemzeti jelképet a miniszterelnök azzal, hogy a Rákosi-diktatúrát idéző pé...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.12.27. 00:19:22

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán? Mihez ért ez az ember az ELTE ÁJK-n huszonnégy évvel ezelőtt szerzett diplomájával? Nézzük meg az Europass sablonba feltöltött életrajzát! Úgy értem, szép dolog az, ha valaki szervezeteket, kiadókat, szerkesztősé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blah 2011.12.27. 12:07:41

@leponex: én a fogaskerékről beszéltem te meg úgy értetted, hogy dobos torta. Ne csodálkozz.

cavecanem 2011.12.27. 12:12:53

@-=büdösmackó=-: Ja még annyit, hogy szerintem a fejlődéshez(amit én fejlődés alatt értek) semmi szükség vv-re és egyebekre... Ahogyan a szellemi szemét elfogyasztása nem magyar sajátosság, úgy az attól való elhatarolódás sem. Nincsenek nálunk butább nemzetek(ahogyan a magyar sem alávalóbb senkinél)itt is ott is megközelítőleg azonos arányban vannak buta/okos? Igényes/igénytelen?emberek.

leponex 2011.12.27. 12:13:00

leponex 2011.12.27. 12:05:07
és mindezt nem is egy t-vel, hanem kettővel:)

regress 2011.12.27. 12:13:39

@De gustibusaut bene, aut nihil: mekk mester,már az előző ciklusában látható volt betegsége.írtak is róla,azóta rosszabbodott az /elme/állapota

leponex 2011.12.27. 12:13:55

@blah:
csodálkozni, itt?? Miért ??? :)))

Mr. Waszabi 2011.12.27. 12:14:49

@Muad\\\'Dib: erre nem áll meg a poén, tehát nem ugyanaz mégsem:) Nem tudom, észrevetted-e...:)

2llkedő 2011.12.27. 12:15:30

@leponex: Demokrácia az az, amit Orbán annak nevez. Diktatúra szintén. Ha Viktor azt mondja hogy az ég zöld, akkor az ég az zöld, mert a világon mindenki zöldnek látja, csak rosszul fordítjuk le. Erre szokták mondani, hogy mindenki szembe jön az autópályán.

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 12:17:03

"Nemzetinek tartott politika nevében a magyarok egyik fele átkozza ki a hazából a vele egyet nem értő másik felet."

Ezt Gyurcsány írta a minap...és ott a pont .

regress 2011.12.27. 12:17:51

@Kalmár: mi van?az asszony nem főzött karácsonyra,hogy ilyen morcos vagy.ne a sarokra küld ,hanem a konyhába

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 12:19:42

Orbán valójában liberális...sőt szoclib...de csak a vele egyetértőkkel...

2llkedő 2011.12.27. 12:19:49

@kíváncsivagyok: Haza csak egy van! És azt Orbán Viktornak hívják. Mert ugye a haza nem lehet ellenzékben.

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 12:25:21

@kíváncsivagyok:
Gyurcsány csak hallgasson, mindenki emlékszik az el lehet menni, itt lehet minket hagyni szövegére. Többek között az ő arrogáns, rohadt viselkedésének köszönhetjük az arrogáns, rohadt viselkedésű fityeszt.

2llkedő 2011.12.27. 12:34:05

@Muad\\\'Dib: " mindenki emlékszik az el lehet menni, itt lehet minket hagyni szövegére"

Csak arra nem emléxik senki, hogy mire mondta. Sebaj Tóbiás!

blah 2011.12.27. 12:34:19

@Muad\\\'Dib: na ez baromság kedves Atreides, az arroganciát nem Gyurcsány hozta be hanem Viktor, Gyurcsány az mszp válasza volt rá, és ha idézgetsz azt is illene tudni, hogy az "el lehet menni" milyen kontextusból lett kiragadva.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.27. 12:34:33

@Muad\\\'Dib: sot, miatta volt a 2004es cunami is!

azert az nagyon durva, amikor mar a fideszt is gyurcsany nyakaba akarjatok varrni ti, fideszesek:-)

ti szavaztatok meg a fideszt, ti szoptatok be, hogy viktor a nemzetmento es az egyetlen lehetoseg..:-)

es vegul ti szavaztatoko ra. ti voltatok, akik mindenaron gyurcsany _ellen_ akartatok szavazni.

megkaptatok:-)

de ezt a sajat rosszindulatotoknak es szklatokorusegeteknek koszonhetitek:-)

a fidesz nem gyurcsanynak koszonheto. a fidesz nektek koszonheto, akik raszavaztak, akik megettek, hogy mindenki mas rossz, csaka fidesz jo, akik hagytak, hogy orban viktor 20 ev alatt szepen a tamogatasotokkal felszamolja a magyar kozeletet es akik meg most is azt szajkozzak, hogy "dehat nincs mas lehetoseg"

van.

vannak politikai partok. csak ti meg mindig orban hipnozisa alatt alltok es nem akarodzik felebredni belole.

egyebkent meg hat tetszik, ha nem, az, hogy el lehet menni innen a szabadsag maga. valoszinuleg nem emlekszel ra, de abban a rendszerben, amit orban most ujraepit _nem_lehetett_elmenni_innen_

nem volt szabad. buncselekmeny volt. ha elkaptak mikozben ki akartal menni, akkor evekre leultettek. ha nem sikerult elkapni, kijutottal, akkor evtizedekig nem johettel vissza, mert ha beleptel volna, abban a pillanatban sittko.

ugyhogy ennyit arrol, hogy meg a szabadsagot is atoknak tekintitek, ha azzal az altalatok valasztott ellensegkepet gyalazhatjatok. gratulalok:-)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.27. 12:34:53

@Muad\\\'Dib:
Gyurcsány még seholse volt, amikor Orbán már úgy képzelte, hogy kizavarja a ruszkikat,
lehazugozta a miniszterelnök Antallt,

bemondta, hogy ellenzék nélkül is elkormányozgat,
Olimpiát rendez,
ő a Haza, aki nem lehet ellenzékben,
és hogy az EU-n kívül is van élet...

Orbán mindig ilyen terhelt volt.

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 12:35:15

@Muad\\\'Dib:
"A. Cikk
HAZÁNK neve Magyarország.

B. Cikk
(1) Magyarország független, demokratikus jogállam.
(2) Magyarország köztársaság.
(3) A hatalom forrása a nép.
(4) A nép hatalmát választott képviselői útján, kivételesen közvetlenül gyakorolja."

Ennél nyíltabban nem lehet kijelenteni, hogy köztársaság vagyunk.

De , barátom ,...lehet : MAGYAR KÖZTÁRSASÁG
Nem pedig elméletben Köztársaság,..gyakorlatban az , amit Orbán akar.....mint a médiatanács : elméletben pártsemleges,...gyakorlatban fideszgyík !

Dr. Trebitsch 2011.12.27. 12:36:41

@-=büdösmackó=-: Bécs lett az első az élhető városok listáján (saját lakosainak közérzete alapján). Bp. nincs az 50-ben.

Ettől persze szeretheted, hisz bizonyos részei tényleg szépek, meg az ember kötődjön is ahhoz a helyhez, ahol él, de ez nem objektív vélemény, hanem lokálpatriotizmus.

Párizzsal, Berlinnel, Béccsel összevetve fővárosunk nem jön ki jól, hidd el. Talán csak a Bp-iek egy része szemében.
Berlin pl. kurva jó hely, pláne ahhoz képest, hogy nem is olyan rég szarrá bombázták, majd egy részén évtizedekig az NDK tanyázott.

Szóval szeressük Bp-et, de közben őrizzük meg a realitásérzékünket.

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 12:38:16

@Muad\\\'Dib: Gyurcsány csak hallgasson, mindenki emlékszik az el lehet menni, itt lehet minket hagyni szövegére. Többek között az ő arrogáns, rohadt viselkedésének köszönhetjük az arrogáns, rohadt viselkedésű fityeszt."

Nem értek egyet,...Gyurcsány kimondta azt ami egyértelmű az Unióban ,...még a Kedves Vezető mindent elkövet , hogy elzavarja azt , aki nem nemzeti-konzervatív-jobboldali !

Elijah_Baley 2011.12.27. 12:40:00

@regress: ha a dilipfelnijével kampányolt volna, akkor jóhogy nem szavazna rá senki, de mivel mindenki épp zabos volt a szocikra, egész jó ötletnek tünt az oppozícióra szavazni, ki gondolta volna h viktátorunk állapota ennyit romlott 8 év alatt?

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 12:40:19

@blah: azt is illene tudni, hogy az "el lehet menni" milyen kontextusból lett kiragadva.

A Fideszgyíkok kedvenc időtöltése a környezetéből kiragadott (fél)mondatok teljesen másra vonatkoztatása...

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 12:41:37

@kíváncsivagyok: "Kedves Vezető mindent elkövet , hogy elzavarja azt , aki nem nemzeti-konzervatív-jobboldali ! "

Mégpedig anyagi és szellemi ellehetetlenítéssel...

Dr. Trebitsch 2011.12.27. 12:41:58

T. Szerző,

hogy lehet, hogy itt egész értelmes vita folyik? Hol maradnak a trollok? Se zsidózás, se anyázás? Csak elkerülte a figyelmemet, vagy találtam végre egy blogot, ahol tisztességesen moderálnak? Ha így van, gratulálok hozzá.

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 12:43:09

Orbán , a Kedves Vezető olyan nagyformátumú politikus , ...hogy tud ellenzék nélkül is kormányozni !

blah 2011.12.27. 12:45:04

@kíváncsivagyok: mondjuk Muad pont nem fideszes, vannak rossz beidegződései de még messze a legértelmesebb a magukat jobboldalinak hívők között. Ezt ezért írom, hogy hívő mert nem igazán tudnék jobb oldali értékeket képviselő pártot mondani...

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 12:45:30

@igazitrebitsch: "hogy lehet, hogy itt egész értelmes vita folyik? Hol maradnak a trollok? Se zsidózás, se anyázás? Csak elkerülte a figyelmemet, vagy találtam végre egy blogot, ahol tisztességesen moderálnak? Ha így van, gratulálok hozzá "

Murphy törvénye : " ha léteznek trollok,...akkor előbb-utóbb itt is lesznek...." :-)

citrix 2011.12.27. 12:46:45

@Muad\\\'Dib: B. Cikk
(1) Magyarország független, demokratikus jogállam.
(2) Magyarország köztársaság.
(3) A hatalom forrása a nép.
(4) A nép hatalmát választott képviselői útján, kivételesen közvetlenül gyakorolja."
Ez nagyon szép.Kár,hogy az 1949-es,Rákosi fémjelezte alkotmány se nagyon más.Ott a 2-ik bekezdés népköztársaság,a 3-ik szerint a dolgozó nép.Ma a hatalom forrása a Fidesz,azon belül a kedves vezető.Így pontos.A 4-ik pont gyönyörű,kár hogy az eredménye ez az álságos kétharmados fülkeforradalom lett.

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 12:47:44

@blah: "mondjuk Muad pont nem fideszes, vannak rossz beidegződései de még messze a legértelmesebb a magukat jobboldalinak hívők között. Ezt ezért írom, hogy hívő mert nem igazán tudnék jobb oldali értékeket képviselő pártot mondani... "

A Fidesz nem egyenlő a Jobboldallal,....és nem egyenlő a Keresztény értékrenddel...... A Fidesz már Nemzeti-szocialista...

eukaliptikus-eukaliptusz (törölt) 2011.12.27. 12:50:25

Nem, nem vagy te se hülye, se beteg. Csak nálam nem kockáztatsz semmit, így hát gátlástalanul lehetsz szemét is, meg aljas is, nem kell következményektől tartani, ha efféle "örömök"-re vágysz. És neked vannak sajnos ilyen igényeid, az már fux, és működik az "egyszerhasználatos", "eldobható" logika is, méghozzá a spontán, öntudatlan kivitelben, hogy még ezzel se legyen probléma alkalomadtán...

És nem, sajnos nem fogok erre a státuszra rálicitálni. Nem is akarok, nem is tudok, és eszem ágában sincs egy ilyen terrormechanizmusba beszállni, ez aztán tökéletesen kizárt. Sokkal több volt már ez az egész, mint ami egyáltalán eltűrhető. Fordulj bizalommal tehát további jelöltjeidhez kérlek, és törölj a listáról légy szíves, ha majd időd is engedi...

leponex 2011.12.27. 12:55:24

@2llkedő:
Dehogy, az a demokrácia, amit mondjuk Árok Kornél annak nevez, a diktatúra dettó ez alapján értelmezhető egyedül.
És ha a választók többsége mást gondol, akkor azok csak megvezetett birkák, és fel kell őket világosítani, hogy valójában egy szörnyű despota igájában görnyednek.
Nosza rajta, világoljatok nekik!

leponex 2011.12.27. 12:58:05

@2llkedő:
Kicsit pontosabb információért érdemes lenne a szerzőhöz fordulni:

"...A polgári Magyarország nem ennek az országnak az egyik kisebb vagy nagyobb része. A polgári Magyarország az egész. A polgári Magyarország az, amit az emberek polgárként tesznek kormányoktól függetlenül. Néha könnyebb, néha nehezebb ezen az egy Magyarországon élni és szolgálni, de ez a helyünk. Innen nem megyünk el. Itt maradunk. Haza akkor is van, ha idegen hatalmak befolyása alá kerül, ha tatár, ha török dúl. Haza akkor is van, ha történelmi viharok rázzák. Haza akkor is van, ha nem a miénk a kormányzati felelősség. A haza nem egyszerűen politika, hanem az életünk. Meglehet, pártjaink és képviselőink az országgyűlésben ellenzékben vannak, de mi, akik itt vagyunk a téren, nem leszünk és nem is lehetünk ellenzékben, mert a haza nem lehet ellenzékben. Legfeljebb egy kormány kerülhet ellenzékbe saját népéhez képest, ha feladja a nemzet céljait. Még egyszer: nem az a fontos, hogy mi hozzuk a jó döntéseket, hanem, hogy jó döntések szülessenek. Ezért, még ha vannak is intő jelek, és tudjuk, amit tudunk, a most alakuló kormányt és pártjaikat nem múltjuk, hanem tetteik alapján fogjuk és akarjuk megítélni....""

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 12:58:18

@blah: "nem igazán tudnék jobb oldali értékeket képviselő pártot mondani... "

Pedig itt vannak,...csak elvakítja Őket a saját nagyságuk...a 2/3 varázsa .... majd jön az ébredés.
Tőlünk nyugatabbra több helyen is jobboldali és (vagy)kereszténydemokrata kormány van, de mecsoda különbség !!! Ott valahogy összeférnek a demokráciával....

2llkedő 2011.12.27. 12:59:07

@leponex: Figyu! Ha nem látsz a határokon kívülre, akkor igazad van. Csakhogy a világ többi részén mást jelent a demokrácia, mint amit Orbán Viktor elképzel. Ezt kéne felfogni, de a narancs szenüveg mögül mindn másként látszik.

blah 2011.12.27. 13:00:13

@kíváncsivagyok: éppen ez az, hogy amit csinálnak az inkább szélső balos...

2llkedő 2011.12.27. 13:02:50

@eukaliptikus-eukaliptusz: Kinek írtad? Magadnak? Vagy csaknúgy ki a nagyvilágba?

leponex 2011.12.27. 13:08:03

@2llkedő:
a zsebnérótok emígyen fogalmazta meg még a választások előtt, miképpen gondol a demokráciára:

"Meggyőződésem, hogy nem ellenkormányzást kell folytatni, hanem a nemzeti ügyek kormányzását kell megvalósítani. Ebből természetesen nagyon sok minden következik a kormányprogramra, a stílusra, a kormányzat felépítésének szélességére és még számos direkt politikai kérdésre nézve. Azt gondolom, hogy a jobboldalnak érdemes megvitatnia ezt a kérdést a következő időszakban, hogy hosszabb távon, tizenöt-húsz év távlatában milyen politikai erőtérben látja az ország érdekeit leginkább biztosítva. Jómagam ebben a vitában azt javaslom, hogy az állandó harcra berendezkedett politika helyett az állandó kormányzásra berendezkedett politikát válasszuk, ne a másik féllel folytatott folyamatos és állandó küzdelem határozza meg gondolkodásunkat, hanem bizonyos nemzeti ügyek meggyőző erejű képviselete. Természetesen verseny lesz, és a végén a választók fognak dönteni. A kérdés csak az, hogy milyen alternatívát kínálunk. "

Szóval verseny, és a választók döntése.
Miért is a félelem ettől??
Alternatíva, verseny, választók döntése.
Lehet ezt ragozni még?

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 13:10:01

@citrix:
Rendben. Tehát akkor mégis csak eljutottunk oda, hogy az új alkotmány semmivel sem rosszabb, mint a 89-es, és egyáltalán nem ettől függ, hogy az ország milyen irányban halad.

2llkedő 2011.12.27. 13:11:56

@leponex: Látom, zsebnérón Orbán Viktort érted. Egyetértünk!

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 13:13:02

@kíváncsivagyok:
Ez a vita már rég le lett zongorázva. Kalap sza*t nem számít, hogy a megnevezés micsoda. Kedves, hogy egyesek keverik a megnevetést az államformával, de mint tudjuk a Német Demokratikus Köztársaság megnevezése is köztársaság volt, aztán mégis...
Egyébként, amiket leírsz azoknak semmi köze ahhoz, hogy maradt volna a régi alkotmány, vagy nem. tehát az alkotmány körüli vita 90%-a ostoba hype. A fityesz kormányzása és ámokfutása más tészta, nem arról beszéltem.

2llkedő 2011.12.27. 13:13:45

@Muad\\\'Dib: Akkor mija faszé kellett ezt a nagy hercehurcát csinálni a tákolmányozással kapcsolatban?

2llkedő 2011.12.27. 13:17:11

@Muad\\\'Dib: Szal a lényeg az, hogy semmi lényegeset nem csináltak, de legalább nagy volt a füstje, és addig se kellett a gazdasággal foglalkozni.

Kalmár 2011.12.27. 13:17:59

@Putyilov gyári melós: Ez megtiszteltetés számomra. Szarul is érezném magam, ha ilyenek mint te, nem így éreznének. Jól van ez így.

leponex 2011.12.27. 13:20:47

simonmondja. 2011.12.27. 12:34:53

Orbán ... Olimpiát rendez,"

"Jövőnk: a budapesti olimpia
Az Országgyűlés képviselői a 2006-2010-es ciklus utolsó két ülésén gazdaság- és sporttörténeti jelentőségű lépés előtt állnak. Hároméves előkészítés után dönteniük kell annak az Olimpia Törvénynek a sorsáról, amely húsz éves demokráciánk alatt egyedülálló módon nem egy politikai párt vagy a kormány kezdeményezésére került a honatyák elé, hanem a civil és gazdasági szféra kezdeményezésére.
Szalay-Berzeviczy Attila| NOL| 2010. február 13.

A törvény elfogadásához a jelenlévő képviselők négyötödének az igen szavazatára lesz szükség, ami a mai politikai közéletünk állapotát figyelembe véve rendkívüli eseménynek számít. Budapest 1955 óta nem jutott ilyen messzire a nyári olimpiai és paralimpiai játékok megpályázása terén, mint most, amennyiben a törvény átmegy a Parlamenten.
"

eukaliptikus-eukaliptusz (törölt) 2011.12.27. 13:23:04

Le se vagy te... A húszezer nick-ed bármelyikén természetesen.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.12.27. 13:23:06

@-=büdösmackó=-: Szerintem az értékek kapcsán erős tévedésben vagy. Nálunk a 21. században természetes, hogy "világelsők" vagyunk 19. századi kultúrában, a 20. században nálunk jobban senki sem képviselte a 18. századot, stb. s bár sokszor akadtak nagyjaink akik behoztak volna kevésbé elmaradott dolgokat (lóverseny, állandó hidak, vasút), ezeket a nemzet jelentős része elutasította és ragaszkodott mindahhoz amit értéknek kiáltott ki.

Azt mondod túlzás, sértő, degradáló? Én meg azt mondom Defoe Robinsonja már 1719ben a "tömegkultúra" megjelenéséről, a tömegeket megszólítani, szórakoztatni, ugyanakkor egy gondolatot (emberi leleményesség) közvetített.

Ma Magyarországon még ciki a tömegeket megszólítani. Büszkék vagyunk arra, hogy a hazai kultúra nem a "tömegigényre" megy rá, hanem arra a kevés emberre akinek megmagyarázták, hogy a múltidézés jó. Legyen: Elfogadom, neked ez tetszik. Veled elhitették, megetették, hogy ez felsőbbrendű.

A gond csak ott van, hogy a kultúra egyfajta virtuális iránytű lenne a világban, segítene tájékozódni. A hazai kultúrát meghatározó maradiság pedig két dolgot ért el: hogy ne legyen képes megszólítani a tömegeket. S hogy akit meg tud szólítani, annak se szolgáljon iránytűül a mai világban.

A mai magyar irodalom egyedülálló, mert nem a mai kort tükrözi, csak a múltat másolja kiváló mesterségbeli tudással, de a kultúra lényege nélkül.

Ennek a helyzetnek az eredményeként mind a kultúrától elszigetelődött többség, mind az értelmét vesztett, csak maradiságot tükröző "kultúra" befogadóközönsége iránytű nélkül bolyong a hazai világban. Ez pedig a hazai politikai, pénzügyi, gazdasági kultúrán, stb. is meglátszik.

Persze lehet azt mondani, hogy "kit érdekel Tolkien, Shakespeare, az angolok primitívek, hiszen a kultúra csúcsa, hogy Felcsúton készítik legszebb barlangrajzokat", csak ismered a régi viccet arról, amikor a rádió bemondja, hogy 1 őrült a forgalommal szemben megy az autópályán... Nos ez a magyar kultúrára is ráhúzható.

Hozzáteszem: Az ilyen hozzáállásnak köszönhető az is, hogy kevés embernek van hobbija, akinek van sokan azt is kiközösítik, megbélyegzik. Cserébe az emberek életét a cigi, a dohányzás, a tv előtt tespedés tölti ki. Hogy Való Világot néz, vagy Mezzo-t (értelmesnek akarja érezni magát), vagy National Geographic-et (azt hiszi attól okosabb, ha az ott elhangzó tárgyi tévedéseket is megtanulja), az szinte mindegy.

Ez a tájékozatlanság vezetett a devizahitelesek problémájához de Orbán uralmához is.

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 13:23:58

@2llkedő:
Így van. Mire az ellenzék nekiesett az alkotmánynak, mert addig sem kell hasznosat csinálni, tehát remekül kiegészítették egymást. Körülbelül elég lett volna az egész ügyből annyi, hogy kijelentik, szerintünk ez felesleges volt most, és kész. De mivel a magyar politikában ismeretlen fogalom, hogy valamiből nem csinálunk hisztérikus ajvékólós partit, ez az opció nem játszott.
Ezért hiteltelen itt a kormány és az ellenzék egyaránt.

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 13:29:47

Egyvalamire felhívnám a figyelmet :

Nem Gyurcsány alatt hasonlították Magyarországot Fehéroroszországhoz , Ukrajnához , Argentínához , Észak-Koreához ! Nem Gyurcsány alatt küldtek az országunknak ( a kormánynak !) tiltakozó , figyelmeztető jegyzéket az USA- ból , az EU -ból,... Nem Gyurcsányt hasonlították Hitlerhez Musszolínihez , Lukasenkóhoz.....és nem Gyurcsány alatt féltette a fél ország az állását....

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.27. 13:30:33

@Muad\\\'Dib: Az ellenzék fölesküdött az Alkotmányra, tehát védte.

Erre kaptak fölhatalmazást.

Nem arra, hogy írjanak újat egy rakat majommal kézenfogva.

2llkedő 2011.12.27. 13:32:03

@eukaliptikus-eukaliptusz: Lécci jelezd mán, hogy kinek böfögsz!

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 13:32:37

@simonmondja.:
Logikádból kiindulva, még mindig királyságban/kommunizmusban stb. élhetnénk, hiszen szerinted a vezetői helyeken tespedők egyetlen feladata hogy ragaszkodjanak az aktuális dolgokhoz.

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 13:34:10

@Muad\\\'Dib:
" az alkotmány körüli vita 90%-a ostoba hype. "

Kurvára nem az....ezt a tákolmányt a Fideszen kívül senki sem fogadja el...és úgy-e elismered, hogy az Ország nem csak a Fideszből áll ?!

2llkedő 2011.12.27. 13:35:09

@Muad\\\'Dib: Ismered azt a szót, hogy konszenzus?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.27. 13:36:43

@De gustibusaut bene, aut nihil: "ki gondolta volna h viktátorunk állapota ennyit romlott 8 év alatt? "

valoban

en rutinos orbanfobias vagyok, de meg engem is meglepett, hogy ekkora suttyo:-)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.27. 13:37:22

@Muad\\\'Dib:
A fideszék királysága-kommunizmusa pont abból lett, hogy mindig az aktuális hülyeségüket erőltetik.

Én konzervatív vagyok. Az Alkotmányt megtartom.
Főleg megtartanám, ha még föl is esküdtem volna rá.

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 13:37:23

@Muad\\\'Dib:
"Tehát akkor mégis csak eljutottunk oda, hogy az új alkotmány semmivel sem rosszabb, mint a 89-es, és egyáltalán nem ettől függ, hogy az ország milyen irányban halad. "

Eljutottál...Te és a Fidesz ! Azért engedd meg, ...más is él ebben az országban, mégpedig a 3 szoci kormány jelzi,...nem is kevesen !

Gaius Plinius Secundus 2011.12.27. 13:38:11

Az évezredes probléma genetikai eredetű.

Nincs összefogás, mert nincs összekötő genetikai kapocs.

Ez van, ezt nem fogjátok tudni megoldani.

A magyar genom 5% nem európai eredetű gént tartalmaz. 5% maradt az eredeti magyar főleg török eredetű törzsekből. Mi a többi? Német, szláv, horvát, zsidó, cigány, amit akarsz.

Na most megnézheted, hogy ezek a népek külön külön se jönnek ki egymással, és ennek kulturális okai vannak, a kulturális fejlődésnek pedig genetikai okai vannak.

Nincs megoldás, mert magyar nemzet létezik, magyar kultúra is létezik, viszont magyar ember nem létezik. Hogyan is várod el hogy egy törzs összetartson, ha mindenki jöttment? Már eleve az eredeti törzsek is pusztán üzleti megfontolásból álltak össze, olyan törzsek amik között kevés genetikai kapocs volt. MI történt? A magyar történelem első pár száz éve a nagycsaládok közötti háborúskodásból állt. Ez a genetikai háború.

Ki lehet próbálni, el lehet végezni egy genetikai tesztet, és látni fogod hogy nagyrészt vegyes európai népességgel van dolgunk (kivétel a zsidók és a cigányok, megjegyzem az a tény önmagában hogy ez a két nép még csak nem is kéne hogy itt legyen már problémás a jövő szempontjából), akiknek a közös nyelven és kultúrán kívül semmi közük egymáshoz.

Ugyan az a gondunk mint az USA-nak, nemzetet lehet építeni, de hosszú távon a különböző etnikumok mégsem tudnak egymás mellett élni, csak a szeparáció old meg mindent.

Aki azt hiszi hogy "régen" jobb volt azt ki kell ábrándítanom, voltak német, szlovák, horvát, magyar (ugye ők azok akik már korábban asszimilálódtak, de nekik sincs közük az eredeti magyar népességhez) falvak, a zsidók és a cigányok is külön éltek, és csak kevés érintkezés/házasság volt köztük sok ideig.

Ha meg akarod oldani a gondodat, ajánlom végezz el egy genetikai tesztet, nézd meg az európai haplogroup-ok közül melyikhez tartozol, és oda emigrálj ahol az van többségben. Térj vissza a nyájba, más megoldás nincs.

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 13:38:47

@kíváncsivagyok:
Gyurcsány is megkapta a maga kritikáját külföldről (nagyon is), kár lenne szentnek beállítani.

eukaliptikus-eukaliptusz (törölt) 2011.12.27. 13:38:58

Nem mindegy az neked, te nagyon hülye...

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 13:39:55

@blah:
"éppen ez az, hogy amit csinálnak az inkább szélső balos... "

Ilyen káderekkel ? :

Csintalan......Schmitt....Pozsgay....stb mit vártál ?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.27. 13:40:09

@Muad\\\'Dib: de
sokkal rosszabb es eppen ezert bojkottalando.

tudod, az alkotmany nem mas, mint egy szerzodes az allampolgarok es amindenkori kormany kozott.

mivel ez a szerzodes most egyoldalu hatalmi eszkozze valt, ezert jogi szempontbol semmis. ram egeszen biztosan nem ervenyes es soha nem is lesz ervenyes. csinalhatnak barmit, akar le is csukhatnak, majd szarra perelem oket hagaban.

nincs hova hatralni. most majd jon a kemenyebb ellenallas.

2llkedő 2011.12.27. 13:40:32

@Muad\\\'Dib: Megkapta, ez nem vitás. Csak nem ilyen minősítést, mint Viktorunk. Azért ég és föld a különbség.

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 13:41:09

@kíváncsivagyok:
1) Mi közöm nekem a fityeszhez?
2) Nem veled beszélgettem , ha fogalmad nincs, miről volt szó, minek beszélsz bele?
3) Ha már belebeszélsz, legalább olvasnád vissza mikre válaszoltam és miből indult a beszélgetés.

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 13:42:06

@Muad\\\'Dib:
"Gyurcsány is megkapta a maga kritikáját külföldről (nagyon is), kár lenne szentnek beállítani. "

Nagyon buta ember , aki kritika nélkül elfogad bármilyen kormányt, -viszont nem a demokrácia rombolásáért és nem az egypártrendszer kialakításáért kritizálták....

Kalmár 2011.12.27. 13:44:04

@kíváncsivagyok:"Tőlünk nyugatabbra több helyen is jobboldali és (vagy)kereszténydemokrata kormány van, de mecsoda különbség !!! Ott valahogy összeférnek a demokráciával.... "

Vajon kikre gondolsz?
Miért nem nézzük meg alaposan azokat a "demokráciákat"?? Furcsa ez az minden kritika nélküli nyugatimádat.
Nézzük mi történik ezekben a demokráciákban, amik fényévekre vannak tőlünk.

Olaszország: Minden MAGÁN számláról a költségvetésbe utaltak egy bizonyos százalékot....hoppá.

Franciaország: Kiutasították az országból és vagonokba rakták a szociális és közbiztonsági gondokat okozó cigányokat.

Spanyolország: Közalkalmazottak fizetés csökkentése. A munka törvénykönyvének módosítása a szakszervezetek tiltakozása ellenére. Felmondási idő csökkentése stb. 200 ezres tüntetések. Multiadót vezettek be nyáron. A románokra külön tilalom van a munkavállalásra. (senki nem tiltakozott) A Brittek evakuálási tervet készítettek a Spanyol összeomláskor szükséges állampolgáraik kimentésére.

Romániában 15 százalékkal csökkenti a kormány az idősek ellátását, a spanyolok pedig felfüggesztik a nyugdíjak inflációkövető emelését.
Portugália szintén a manyup felszámolását tervezi.

A görögöknél ég az ország.
Miről beszélsz??
Nyugati demokrácia, mint felsőbbrendű?
Szépen lassan követik a példánkat. Pont ez okoz frászt a pénztőke képviselőiben. Ezért mozgatnak meg minden követ. Ha a nyugdíj, fizetés, csökken és az szja nő, az nekik tetszik. Ha a multik és a bankok is fizetnek, azért véres bosszút állnak. Az ő képviselőik vannak a tv székháznál, a parlamentnél, a szocik közt és az lmp-ben.
Visítanak, mint a malac, mert a zsebükbe nyúltak.
Náciznak, diktátoroznak, EU ellenes bélyeget ragasztgatnak. Már nem számít. Kilóg a pata.

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 13:44:45

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Vajon az annyira védelmezett 89-es alkotmány kire volt érvényes? Mert engem biztos nem kérdeztek meg felőle. Sőt, az akkori alkotmányozás előtt még csak választás sem volt. Hozzányúltak a 49-es alkotmányhoz, amiről még annyira sem lett senki megkérdezve. Szerződés az állampolgárok és a kormány között? 1989-ben? Az önjelölt kerekasztal "lovagjai" döntése szerint? Kik hatalmazták fel őket bármire is?
Messzire vezetne ez a vita, de egy biztos. Nagyon is helyénvaló lett volna új alkotmányt csinálni. Sajnos az a mód, ahogy a fidesz csinálta, tragikusan ostoba és elhibázott volt.

2llkedő 2011.12.27. 13:46:02

@eukaliptikus-eukaliptusz: Jól elvagy magaddal? Tudod van egy olyan zöld kis nyilacska a hozászólás mellett, amelyikre válaszolnál, és oda van írva, hogy " Válasz erre". No azt bökösd, és mindenki tudni fogja, hogy kinek, és mire válaszoltál. De ha csak úgy beszélsz ki a fejedből, akkor felejtsd el.

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 13:46:02

@Muad\\\'Dib:
"1) Mi közöm nekem a fityeszhez?
2) Nem veled beszélgettem , ha fogalmad nincs, miről volt szó, minek beszélsz bele?
3) Ha már belebeszélsz, legalább olvasnád vissza mikre válaszoltam és miből indult a beszélgetés. "

Nem tudom mi a közöd a Fideszhez , de nem is érdekel...Konkrét megjegyzésekre reagálok , még ha nem is tetszik .
Ki a faszt érdekel hogy kivel beszélgetsz,..Én nem neked Írtam,hanem a leírtakhoz hozzáfűztem a saját gondolataimat . Meg ne haragudj , de ezért nem kérek tőled beleegyezést !
Anyáddal beszélj ilyen hangon !

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 13:47:22

@Kalmár:
"Nyugati demokrácia, mint felsőbbrendű?"

Óóó....nem felsőbbrendű,....csak az legalább demokrácia !

dr kíváncsivagyok 2011.12.27. 13:49:18

@Kalmár:
Vajon kikre gondolsz?
Miért nem nézzük meg alaposan azokat a "demokráciákat"?? Furcsa ez az minden kritika nélküli nyugatimádat.
Nézzük mi történik ezekben a demokráciákban, amik fényévekre vannak tőlünk.

Olaszország: Minden MAGÁN számláról a költségvetésbe utaltak egy bizonyos százalékot....hoppá.

Franciaország: Kiutasították az országból és vagonokba rakták a szociális és közbiztonsági gondokat okozó cigányokat.

Spanyolország: Közalkalmazottak fizetés csökkentése. A munka törvénykönyvének módosítása a szakszervezetek tiltakozása ellenére. Felmondási idő csökkentése stb. 200 ezres tüntetések. Multiadót vezettek be nyáron. A románokra külön tilalom van a munkavállalásra. (senki nem tiltakozott) A Brittek evakuálási tervet készítettek a Spanyol összeomláskor szükséges állampolgáraik kimentésére.

Romániában 15 százalékkal csökkenti a kormány az idősek ellátását, a spanyolok pedig felfüggesztik a nyugdíjak inflációkövető emelését.
Portugália szintén a manyup felszámolását tervezi.

A görögöknél ég az ország.
Miről beszélsz??
Nyugati demokrácia, mint felsőbbrendű?
Szépen lassan követik a példánkat. Pont ez okoz frászt a pénztőke képviselőiben. Ezért mozgatnak meg minden követ. Ha a nyugdíj, fizetés, csökken és az szja nő, az nekik tetszik. Ha a multik és a bankok is fizetnek, azért véres bosszút állnak. Az ő képviselőik vannak a tv székháznál, a parlamentnél, a szocik közt és az lmp-ben.
Visítanak, mint a malac, mert a zsebükbe nyúltak.
Náciznak, diktátoroznak, EU ellenes bélyeget ragasztgatnak. Már nem számít. Kilóg a pata.

Ez a legnagyobb bajotok ....mindenhonnan kiválogatjátok a szart,....és a mocskot, ...majd bevezetitek Magyarországon is !

2llkedő 2011.12.27. 13:49:26

@Muad\\\'Dib: Az önjelölt kerekasztal lovagjai között szerepelt egy Orbán Viktor, egy áder János, egy Kövér Laca, stb. Is.

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 13:50:03

@kíváncsivagyok:
Valóban, de a magyarországi demokráciáról akkor is megvolt a vélemény. Ezt írta az opendemocracy.net 2006-ban:
"...Moreover, there are deeper structural factors that make that resolution extremely difficult. At first glance Hungary looks like a fairly normal democratic country with a left wing and a right wing, but closer scrutiny shows three serious flaws in democratic practice..."

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 13:51:51

@2llkedő:
Úgy van. Ez a selejtes társaság is ott üldögélt, a demokratává átvedlett kommunistákkal, és KISZ titkárokkal együtt. ezért tartunk itt. Mert vakon elfogadta mindenki, hogy az a hulladék banda a mi érdekünkben tárgyalt ott bármiről is.

2llkedő 2011.12.27. 13:52:55

@Kalmár: Amiket itt felsoroltál, az független a demokráciától.

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 13:52:59

@kíváncsivagyok:
Kettőnk közül te faszozol és anyázol, látom a kultúra kiverte a biztosítékot...

2llkedő 2011.12.27. 13:56:48

@Muad\\\'Dib: Viszont egy demokratikus alkotmanyt állitottak össze, amit a gyakorlat és tapasztalat alapján folyamatosan módosítottak, javítottak, finomítottak.
Lett egy működőképes alkotmány, amiről le kellett volna vanni azt a bizonyos évszamot, és az ideiglenes jelzőt. Most elindultunk egy olyannal, amiről semmi tapasztalatunk nincs.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.27. 14:02:12

@Muad\\\'Dib: miert?
mi volt a gond az elozo alkotmannyal?

miert kellett helyette egy sokkal rosszabbat csinalni?

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 14:18:01

@2llkedő:
@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
"...amit a gyakorlat és tapasztalat alapján folyamatosan módosítottak, javítottak, finomítottak..."
Pont ez volt vele a gond. Egy összeélcelt vacak lett, amit egy kommunista alapból ollóztak össze, majd fűt fát belepakoltak.
Sajnos a mostani sem lett jobb. Pedig lett volna lehetőség jobbat csinálni. De szerintem rosszabb sem lett.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.27. 14:24:57

@Muad\\\'Dib: igy mukodik a vilag, bakker...

folyamatosan csiszolgatni, ujitgatni kell mindent.

csak az elmebetegek hiszik azt, hogy osszeul a szenteletu ferfiakbol allo felsiteni testulet es egyszercsak megjelenik magasztos elmejuk ragyogo magzata az, alkotmany...

a vilagon minden a te logikad szerint osszefercelt - gondolom ezt a szot kerested az elcelodes, azaz gunyolodas helyett.. -, kulonben meg minden auto olyan lenne, mint a t model.

egyebkent elmagyaraznad, hogy ha szerinted is egy egetniveloan otvar szart hoztak ossze, akkor megis, mit is vedesz?

citrix 2011.12.27. 14:38:20

"Rohamtempóban a diktatúra felé" címmel közölt cikket a magyar alaptörvényről a svájci Tages Anzeiger. A kommentár szerint az elmúlt másfél évben Orbán Viktor és a Fidesz "egy szűk baráti kör" irányítása alá vonta az országot, "mindenhova a parlament ellenőrzésével szemben immunis, hosszú kinevezések által védett vazallusokat ültetett". Az írás szerint az új alkotmány "az autópálya, melyen Magyarország nagy sebességgel halad a diktatúra felé", megjegyezve, hogy január elsejétől az ország már nevében sem köztársaság."Orbán Viktor a magyar Übü király" címmel közölt kedden budapesti tudósítást a kormány intézkedéseiről és az azok miatti tiltakozásokról a Libération című baloldali francia napilap. Ezek szerint ezek a lapok is hülyeséget hordanak össze...

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 14:41:57

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Ha az elejétől elolvastad miket írtam, akkor láthatod, hogy az irgalmatlan ostoba hype ellen szóltam. Azok ellen a marhaságok ellen, hogy egy ország megnevezésén megy a vita, miközben illik tudni, hogy a megnevezésnek a világon semmi köze az államformához. Azon emberek ellen, akik sem a régi, sem az új alkotmányt nem olvasták, de szentül meg vannak győződve róla, hogy ez szar, mert a régi jobb, olyan dolgokba kötnek bele, ami pont ugyanúgy van mindkettőben, stb.

blah 2011.12.27. 14:47:16

@citrix: á, svájcban nem ismerik a demokráciát, ahogy francia honban sem és persze az USA-t se hagyjuk ki (Hilary is üzent Viktornak közben), Baroso is az EU kommunista párt vezére stb...

2llkedő 2011.12.27. 14:52:24

@Muad\\\'Dib: Az ellenzeki kerekasztal tárgyalásait ösmered? Tudod, hogy ott mik hangzottak el?

2llkedő 2011.12.27. 14:57:12

@Muad\\\'Dib: Ha ismered, akkor nagyon jol tudnod kellene, hogy az előző alkotmany más mint a kommunista alkotmánz.

Muad\\\'Dib 2011.12.27. 15:04:41

@2llkedő:
Valóban, valamint azt is tudom, hogy átmeneti alkotmánynak készült...

Kalmár 2011.12.27. 15:09:10

@2llkedő: Akkor nem látjuk egyformán a világot.
Ha Viktor tenné vagonba a cigányokat, vagy vonna le minden magánszámláról pénzt akkor mi lenne itt?? Persze semmi, azok demokratikus lépések. A végtörlesztés meg autokratikus....fejre állt a világ.

2llkedő 2011.12.27. 15:11:32

@Muad\\\'Dib: Egyébként ez a köztársaságos dolog olan. Mint ha Orbán Viktort ezentúl hivatalosan is Orbán Viktornak, és nem Orbán Viktor miniszterelnök úrnak kellene megszólítani.

Kalmár 2011.12.27. 15:14:12

@kíváncsivagyok: "Ez a legnagyobb bajotok ....mindenhonnan kiválogatjátok a szart,....és a mocskot, ...majd bevezetitek Magyarországon is !"

Szomorú, hogy semmi nem hat rád.
Nem utánozza a Fidesz őket. Ők követnek minket.
Persze téged azok nem zavarnak. Attól még demokráciák. Mi meg nem. Akkor sem, ha 10x szemetebb törvényeket hoznak. Azt hiszem legalább az kiderült, hogy neked tök mindegy hol milyen törvények vannak. A mérce más. Ha Fidesz akkor diktatúra, ha nem, akkor demokrácia....

Ez legalább világos értékrend, mégha kissé egyszerű is. A gyűlölet értékrendje.

2llkedő 2011.12.27. 15:17:09

@Kalmár: Nyalván a cigányok nem teljesítették azokat a követelményeket, amik egy más országból érkezőre vonatkozni, ezért toloncolták ki őket.

"vagy vonna le minden magánszámláról pénzt akkor mi lenne itt??"

Ne legyél türelmetlen! Ami késik, nem múlik!

A spanyoloknál pedig a megszorítás abból állt, hogy a 13., 14. Havi juttatást szüntették meg a 300.000 felett keresőknél.

De ennek semmi köze a demokráciához. Ezek gazdasági dolgok.

2llkedő 2011.12.27. 15:27:07

@Kalmár: Mondjuk erre a magánszámláról levonásra adhatnál linket!

eukaliptikus-eukaliptusz (törölt) 2011.12.27. 16:31:03

Tökéletes hülyeség volna még válogatni is... Szerintem teljesen mindegy, hogy az egymásnak firkálgató nickjeid közül melyik veszi magára, amit írok.

De tudod mit? Sorsoljátok ki. És akkor mindig pont annak fog szólni a kommentem, aki nyer. Akár száz százalékosra is tudom garantálni e módon az abszolút tévedésmentességet. Na, ki vagyok én neked? Ein echt Schnuckie-Putzie Zuckerpüpchen!!! Nicht wahr mein Schätz?

eukaliptikus-eukaliptusz (törölt) 2011.12.27. 16:56:19

Jut eszembe, ha már így szóba hoztad... Ezeket az aljas kis szarságokat, amiket küldözgetni szoktál, én igazán roppant szórakoztatóaknak találom, úgyhogy egész nyugalommal küldjed őket továbbra is.

Ha netán téged viszont zavarna az, hogy gondos tanulmányozásuk után törlöm is őket azon mód, akkor pusztán jó szándékom jeléül tudnám javasolni, hogy a velük való fáradozást adott esetben akár meg is takaríthatnád magadnak... No csak úgy mellesleg, ha már így előkerült a dolog.

trabant 2011.12.27. 21:45:08

@simonmondja.:
"bemondta, hogy ellenzék nélkül is elkormányozgat,
Olimpiát rendez"

A stadionokat már veszi és építi is hozzá. Még pont egy nagyravágyó olimpiai rendezés anyagi ámokfutása hiányzik a költségvetésnek, aztán végérvényesen kampec az országnak!
Tényleg hibbant ez a szekta-Néró.

trabant 2011.12.27. 22:01:39

@Muad\\\'Dib:
"Gyurcsány csak hallgasson, mindenki emlékszik az el lehet menni, itt lehet minket hagyni szövegére. Többek között az ő arrogáns, rohadt viselkedésének köszönhetjük az arrogáns, rohadt viselkedésű fityeszt."

A felét értetted meg amit mondott, de azt, hogy kinkek szólt, és miért, azt már nem.

Röviden: A vállalkozók valamilyen összejövetelén hangzott el, azokra célozva, akik az adózás miatt a vállalkozásukat Szlovákiába vitték és szlovák rendszámú terepjáróval furikáztak évekig Pesten. Az egyik a nagy magyar dísznacionalista Bayer Zsolt volt, akire ironikusan célzott, hogy el lehet menni máshol adózni, és itt lehet hagyni az országot a nyugdíjasokkal, majd megbirkózik a kormány az adóelkerülők okozta költségvetési lyukkal és a fizetési kötelezettségekkel. Súlyos irónia volt az egész szöveg, de nagyon kevesen értették meg.

Ha valami, akkor ez Gyurcsánytól hazafias megnyilvánulás volt, az ország gazdasági kilábalása érdekében azokra akart hatni, akik vállakozóként önérdekből semmibe vették a hazai adófizetési kötelezettségeiket. Kár, hogy a magasan képzett diplomások közül is kevesen értették meg. De hogy ennyire kevesen?
süti beállítások módosítása